donderdag 5 januari 2012

Winterdip


Het winterseizoen is een gure periode in vele levens. Vooral vrouwen lijden meer aan winterdepressies. Begrijpelijk. Vrijgezel zijn in deze tijd van het jaar versterkt het gevoel van eenzaamheid. Het vrouwelijk hormoon, dat ervoor zorgt dat iemand het gevoel van verliefdheid krijgt, wordt in deze tijd van het jaar weinig aangemaakt. Er zijn van buitenaf weinig prikkels. Geen zon, geen cocktails, geen strand en geen zwierige jurkjes.Als je nu naar buiten kijkt zie je kale bomen, harde windvlagen, dikke winterjassen en Uggs. Deze optelsom werkt nu niet echt seksueel stimulerend.
Dit weer is perfect voor relaties. Je kan elkaar lekker warm houden en de hele dag samen binnen blijven kun je invullen met genoeg leuke dingen, of nou ja, sowieso één ding. In je eentje vernikkelen zorgt voor een depressieve vagina en harde tepels, ja het is de harde realiteit.
Koude voeten zijn ook niet bevorderlijk voor onze prestaties in bed. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat je intensere orgasmes beleeft, wanneer je voeten warm zijn. Velen vinden het een afknapper, wanneer een man tijdens de seks zijn sokken aanhoudt. Daarom is er het perfecte kerstcadeau uitgevonden: warme voeten crème. Deze ligt voortaan standaard, naast het glijmiddel, in mijn nachtkastje.
Gisteren besefte ik me dat ik echt verlang naar zomer. Ik keek mijn vakantiefoto’s terug en zag gewoon dat ik er een stuk gelukkiger en ook gezonder uitzag. James Worthy lezen aan het zwembad, cocktails drinken, flirten met Turkse barmannen en dansen op barren en losgaan in kooien met mijn beste vriendinnetje. Het enige nadeel aan de zomervakantie is dat ik nog steeds een aanstekelijk Oostblok nummer niet uit mijn hoofd kan krijgen.
Op dat moment had ik totaal geen behoefte aan een man in mijn leven, ik genoot gewoon van het moment. Eigenlijk is het toch raar dat de nesteldrang van een vrouw letterlijk gaat als een sneeuwbaleffect. Met de eerste vlokken van het jaar, komen ook de eerste relaties. Zouden mannen hier ook last van hebben? Zij vluchtten in grote groepen weg uit Nederland en noemen het ‘wintersport’. Misschien draait het wel alleen om de après-ski, foute nummers meezingen en zuipen tot ze kruipen. Beetje pagga slaan en is er dan geen vrouw meer nodig? Ik vraag het me af.
Jaargetijden vliegen misschien voorbij, maar in mijn hart blijft het winter.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten