zaterdag 14 januari 2012

Meneer Befbek

Er zijn een hoop rare namen in Nederland. Namen zoals Con Domen en Louwe Pruim keren ieder jaar terug in de Schaamnamen lijst van 3FM. Nu werk ik in de telemarketing en je ziet weleens een naam die niet helemaal kan kloppen voorbij komen. Mensen laten ergens een andere naam achter en willen hier nog wel eens een grapje in maken. Zo zijn we op zoek naar meneer hang-maar-op, meneer 123456 en meneer WTF. Vandaag was wederom een incident. Voordat een collega het doorhad, vroeg ze of ze het genoegen had met meneer Befbek. Ze liep erg rood aan en schoot in de lach. Nadat het gesprek was afgerond, hebben we met zijn allen op de grond gelegen van het lachen. Natuurlijk boek je diegene weg onder fout in naam, maar in het kader van mijn blog over dubbelzinnigheid moesten we even filosoferen:

1‘is verhuisd’. Van de bovenverdieping, naar beneden.
2 ‘is al klant’. Ik hoop voor hem dat hij niet de telefoon opneemt terwijl hij dat doet.
3 ‘is principieel tegen’. Voor de Winti’s in onze Nederlandse samenleving.
4 ‘is overleden.’ Voor de necrofielen in onze Nederlandse samenleving.
5 ‘nog geen 18’ Voor de pedofielen in onze Nederlandse samenleving.
6 ‘geen medewerking’. Lang leve de zedenpolitie!.
7 ‘is bedrijf’. Voor al uw professionele befbeurten, moet u hier wezen.
8 ‘geen interesse’. Die zou ik nou nooit gebruiken.
9 ‘te oud’. Hier denk ik liever niet over na.

Ik ben benieuwd wat respondenten zelf zouden vinden wanneer wij een keer lollig willen doen:
Mijn excuses voor het ongemak. Tot slot ben ik wel verplicht om u nog even te wijzen op uw rechten in de telemarketing. Mocht u nog even aan de lijn blijven, dan wordt u door middel van een bandje het recht van verzet en het bef-me-niet-register aangeboden. Dan wil ik u hartelijk danken voor uw tijd en wens ik u een heel prettig weekend verder. Wellicht zou er een onderscheid zijn in mannen en vrouwen. Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat het bef-me-niet-register een stuk minder aanmeldingen zou krijgen dan het bel-me-niet-register. Vele vrouwen zijn namelijk nog op zoek naar hun eigen Mister Pussy.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten