maandag 16 januari 2012

Blue Monday


De derde dinsdag van Januari is officieel de meest depressieve dag van het jaar. Volgens de bedenker van de zogenoemde Blue Monday is vandaag de dag van het jaar waarop de meeste mensen zich ontzettend klote voelen. Men zou zich ook kut voelen, omdat ze verlangen naar vakantie en omdat hun goede voornemens mislukt zijn. Dit doen mensen toch echt zelf. Ik heb altijd geleerd dat wanneer je iets wil bereiken in je leven, je hier zelf aan moet werken. Als je op vakantie wil, ga dan en anders moet je niet zeuren. Als je goede voornemens ieder jaar mislukken, dan bedenk je gewoon net zoals ik slechte voornemens. Die lukken namelijk altijd.
Nu hoef ik geen psycholoog te zijn om te constateren dat vandaag een maandag was, zoals alle andere maandagen. Iedere maandag op rij vervloek ik mijn wekker en verlang ik alweer naar weekend. Maandag is ook de dag waarop kinderen weer naar school moeten en zij fietsen dus altijd heel irritant midden op de weg en blokkeren mijn doorgang. Ook lijken moeders met kinderwagens het begrip voetpad nooit te hebben begrepen, evenals een hond aan de lijn.
Ik moet bekennen dat ik vandaag eigenlijk vrolijker was dan een gemiddelde maandag. Gisteren werd Kim’s Fairtytale Wedding Part I eindelijk uitgezonden op E! Entertainment in Nederland en ik zat te genieten voor de televisie. Het idee dat de mooiste vrouwen ook geen echte liefde in hun leven kunnen hebben, stelde mij vanochtend enigszins gerust. Ik dacht met een glimlach terug op mijn lekkere weekend en blikte alweer vooruit op het volgende feestje. Toen ging ik met de bus naar het station en had daardoor geen last van kinderen. Ik verpestte mijn tentamen, mijn trein had vertraging en hierdoor miste ik mijn bus. Toch bleef ik optimistisch want ik ging in de tussentijd gewoon even winkelen en dit doet mijn bui altijd goed. Daarnaast was het ook nog eens uitverkoop en hierdoor kreeg ik de helft korting op mijn nieuwe aanwinst. Dat is nog eens een fijne leren broek, leren pijpen.
Ja ik ging dus best lekker en realiseerde me dat vandaag niet zo erg is, het kan nog veel erger. Ik verkies Blue Monday toch echt boven een Blue waffle. Mocht je niet weten wat dat laatste is: er bestaat een ‘I-Wish-I-Never-Googled-Blue-Waffle’ page op Facebook, dus je bent gewaarschuwd. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten