woensdag 28 december 2011

Dubbelzinnig


Af en toe weet ik niet hoe ik bepaalde zinnen op moet pakken. Sommige mensen denken wel dat ik altijd bezig ben met seks, maar dat valt best mee. Het lijkt wel alsof heel onze huidige maatschappij bij iedere zin, de dubbele betekenis zoekt.
Zelfs in mijn rijles is het af en toe onmogelijk om iets te zeggen. Nu is mijn (v)rijinstructeur ook roodharig en wordt er heel wat afgelachen in de auto, dus we hebben een reputatie opgebouwd als gingerteam. Ik ben nog niet echt gevorderd en heb dus ook nog niet vaak in zijn vijfde versnelling gereden. Vandaag moest ik echter overschakelen. Na veel porren liet ik de pook los en vol euforie riep ik: ‘Ha, hij zit erin! Woow, wat fijn!’ met daarachter nog een blije gil en een zucht van opluchting. Het type geluid dat je ook in andere situaties kan maken. Na een stilte, hebben we allebei de rest van de 80-weg met rode oortjes dubbel gelegen. Een ander voorbeeld in de auto? Ik kreeg de opdracht om ‘me neer te zetten, achter die zwarte’, wijzend naar een zwart bestelbusje. Hij had beter kunnen zeggen: ‘Je krijgt nu een parkeeropdracht, parkeer hem maar achter dat zwarte busje.’, dan was er niks aan de hand geweest. Mijn reactie nu: ‘Een grote zwarte gaat niet altijd bij mij van achteren.’. En de les vervolgde.
Als iemand zegt dat ie zin heeft om sushi te eten dan weet ik niet of ie daadwerkelijk het voedsel bedoelt, waar je me ’s nachts voor wakker mag maken. Nu is een goede befbeurt ook wel iets waar ik mijn nachtrust voor op wil offeren, maar het gaat om het principe. Wat bedoelen we nu eigenlijk?
Als iemand vraagt of je een filmpje komt kijken dan weet je sowieso al hoe laat het is: booty call. Is dit eigenlijk normaal? Waarom zijn we niet zoals Samantha in Sex And The City? Heerlijk direct en gewoon zeggen wat je wilt! Wanneer moeten we iets dubbelzinnig oppakken? Wanneer is een filmpje kijken, gewoon écht een filmpje kijken? Het leven wordt steeds ingewikkelder.
Laatst hoorde ik een Leidse student zeggen dat de meest indirecte manier om een vrouw om seks te vragen, is of ze een kopje thee wil komen drinken. Ik had werkelijk nog nooit van deze impliciete vraag naar seks gehoord en vroeg of hij dan hield van plasseks. Hij snapte volgens mij ineens waarom hij niet zoveel meisjes mee naar huis kreeg met deze vraag.
Ik weet niet of het slim is om direct te zeggen wat je wilt. Een man hoeft niet naar mij toe te komen in de kroeg en te zeggen: ‘ik wil jou straks keihard nemen, jij verdient het om helemaal volgespoten te worden met zaad’. Deze zin heb ik overigens ooit in een sms berichtje bij iemand gelezen, ik zou dit nooit zelf verzinnen. Hoe kun je als man zoiets sturen naar een vrouw en verwachten dat ze hier op ingaat? Over romantiek gesproken… Ik ben wel benieuwd naar de reactie. Ik zou hem regelrecht op zijn bek slaan, maar wellicht zijn er vrouwen die hier meteen op in gaan.
Is er niet een soort tussenweg? Kunnen mannen iets niet dubbelzinnigs zeggen en dan toch duidelijk maken wat ze willen? ‘Ik wil je, ik heb zin in je, wat doe je vanavond?’.
Ik ga op zoek naar een Nederlandse versie van Jodeci’s “Freek’n You”. Maar tot die nuance tussen dirty talk en directheid is gevonden, kunnen we hier nog even van genieten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten