dinsdag 16 oktober 2012

De ultieme vrijgezel


Ik ben verliefd. Ja ik had nooit gedacht dat ik het ooit nog zou zeggen en zeker niet zo snel snel, maar het is zo. Ik ben binnen één oogopslag stapelverliefd geworden. Op wie? Op Rutger Vlaming. Rutger is de vrijgezelle man die in het Net5-programma ‘de Bachelor’ op zoek gaat naar een vrouw.




Gisterenavond was de aftrap van het nieuwe seizoen en hierin kon heel Nederland voor het eerst kennismaken met deze heerlijke man. Ik zag Rutger en het eerste wat ik dacht was: ‘waarom doe ik hier niet aan mee?’. Ik ga ervan uit dat heel veel vrouwen zich dat afvroegen tijdens het kijken van het programma, maar deze keer was het anders.
Altijd wanneer ik programma’s kijk waarin een groep vrouwen strijden om iets (geld, een man, een nieuwe beste vriendin, een baan) bedenk ik me altijd dat ik veel leuker ben dan alle andere vrouwen die aan het programma meedoen. Arrogantie? Misschien wel, maar deze keer ben ik ervan overtuigd dat ik perfect in het programma zou passen. Toen Rutger zei waar hij naar op zoek was, had ik het idee dat hij het over mij had. Een doener, een vrouw met brede interesses, overal in geïnteresseerd, aanwezig en snel op de voorgrond, een vlotte babbelaar én een vrouw met een eigen wil.
Tijdens het kijken vroeg ik me af waarom deze vrouwen zijn uitgekozen. Ik zag veel gezichten die ik ‘ergens van ken’ en na wat denken wist ik ook waarvan. Meerdere deelneemsters hadden al eerder meegedaan aan het RTL-programma ‘Take Me Out’. Zij hebben hun kans al gehad, back of from my man! Oké, wellicht draaf ik een beetje door, maar ik zet toch echt vraagtekens bij sommige vrouwen. Net zoals die tweeling. Het lijkt wel alsof elke programmamaker zich bedenkt dat het goed is voor het programma als er een tweeling meedoet. Beauty & The Nerd begon ermee en ineens werd het een hit in televisieland. De twee zussen leken sprekend op elkaar, alleen de ene liep op krukken. Zou ze echt een blessure hebben of wilde ze zich gewoon graag onderscheiden van haar zus? Waarschijnlijk voelde hij niks voor beiden, maar voor kijkcijfers is een tweeling altijd leuk om erin te houden. Het had eigenlijk nog veel erger gekund. De achterlijke vierling van Net5 had ook deel kunnen nemen aan het programma.
Tijdens het kijken had ik vaak last van plaatsvervangende schaamte. Het moment waarop een vrouw aan Rutger een passievrucht liet zien en zei: ‘als je voor mij kiest, dan heb ik je een hoop passie te bieden’ stonden mijn tenen al krom. Toen halverwege het programma de barbie van de show bij Rutger op zijn schoot wilde zitten omdat er geen stoel was, stonden mijn nekharen rechtovereind. Prachtig hoe ik op zo’n moment toeschouwer kan zijn van een hele ongemakkelijke situatie.
Maar even terug naar Rutger want daar ging het om. Perfect baardje, perfect kapsel, perfecte lengte, perfecte lichaam, perfecte kaaklijn. Het uiterlijke plaatje klopte. Het pak stond hem perfect, hij heeft een perfecte baan. Directeur als vader, kunstenares als moeder, wat een perfecte combinatie! Daar krijg je interessante kinderen van. Toen hij bekend maakte dat ze naar Suriname gingen voor het programma, toonde hij ook nog eens dat hij lekkere moves had. Suriname. Toen werd ik helemaal gek. Al mijn hele leven roep ik dat ik daar naartoe wil. Geen idee waarom, maar het is echt zo.
Jammer genoeg kan ik me niet achteraf aanmelden om mee te doen aan het programma. De journalist in mij heeft het voor elkaar gekregen om zijn mailadres én telefoonnummer te achterhalen, maar bij onbereikbare mannen die bijna te perfect zijn, durf ik niet assertief te zijn en ren ik het liefst heel hard weg. Ik weet dat Rutger dit niet zal lezen maar toch vraag ik het: lieve Rutger, mag ik alsjeblieft een roos?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten