zaterdag 27 oktober 2012

Achterlijke tatta's


Ik dacht dat we na de ‘hoeveel eieren zitten er in een dozijn’ chick het domste moment op de televisie wel hadden gehad, maar het kan toch nog erger. Het niveau op de Nederlandse tv daalt de laatste jaren steeds harder. Na De Gouden Kooi, Oh Oh Cherso, Sterren Springen, De Vierling en Passie In De Polder dacht ik dat het niet erger zou kunnen. Toch heb ik onlangs ontdekt dat het wel erger kan en ik weet niet wat erger is: dat zulke programma’s uitgezonden worden of dat ik er wel naar MOET kijken.
Ik heb het over de talkshow van onze nationale realitysterretjes Britt en Ymke. ‘Britt en Ymke stellen vragen’ heet het programma, maar het programma had beter kunnen heten ‘Britt en Ymke houden zich onwetend en verspillen de tijd van interessante gasten’. Er was een positief punt aan de eerste aflevering: Ymke zag er een keer beter uit dan Britt. Ik probeer er zelfs achter te komen waar haar jurk vandaan kwam en dat wil echt wat zeggen. Natuurlijk is het leuk geprobeerd van RTL, want Britt doet haar kunstje keer op keer bij De Wereld Draait Door en daar scoort Matthijs van Nieuwkerk hoge kijkcijfers mee. Het zou voor de grote bazen bij RTL dus ook makkelijk scoren zijn, maar het viel tegen. 431.000 mensen zaten voor de buis en dat vond ik nog veel voor de kwaliteit van het programma. Ik weet niet wat erger is: dat zulke meiden een podium krijgen of dat er een heel productieteam achter zit, uren werk om alles te regisseren en het in deze vorm op televisie te krijgen. Denk je dat ik overdrijf? Ik citeer Britt:  “Ik vind het wel jammer dat ik niet zoals Oprah mensen kan helpen met mijn talkshow. Als je nou een publiek hebt met allemaal zielige negertjes, dan kan je ze allemaal een pen geven.” Diepe zucht…. Dit onderstaande filmpje is dus slechts een voorproefje van al het achterlijks en ongegeneerds dat ze uit kan kramen.


Toch moet ik eerlijk bekennen dat ik diepe bewondering heb voor de twee dames. Ik vraag me namelijk echt af of het een act is of niet, er gaan namelijk verschillende verhalen rond. Als het een act is, dan zijn ze letterlijk lang niet zo dom zoals ze overkomen. Ze halen goud geld binnen, eentje staat zelfs in de Playboy, en dat allemaal door zo ‘lekker simpel’ te blijven.
Ik moet de dames nageven dat ze me ook positief kunnen verrassen. Ze kunnen me namelijk ook kosteloos vermaken. Toen ze vorig jaar meededen aan het BNN-programma ‘Man Met De Hamer’ waren ze voor mij het hoogtepunt op de Nederlandse televisie. Ze wilden helpen met geld ophalen voor Serious Request. Ze gingen met hun rapport van de middelbare school naar de tweede kamer om van Kamerleden geld te krijgen door hun goede cijfer voor Maatschappijleer te laten zijn. Verder gingen ze in teringtubbie pakken geld ophalen bij rijke kakkers op de golfbaan en swaffelde Ymke een Engelsman met haar Dipsy hoofdstaaf.


Ook al daalt het niveau op de Nederlandse televisie, deze twee dames geven mij ook wel vertrouwen. Ik ben er namelijk van overtuigd dat als zij een contract kunnen krijgen bij een grote commerciële zender, het voor mij dan nog maar een kleine stap is om mijn eigen gekke hersenspinsels de grote mediawereld in te krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten