dinsdag 30 oktober 2012

A girls night out: Chippendales


Een uitverkochte zaal vol gillende, geile vrouwen die allemaal maar komen voor een ding: lust. Ik heb het gisteren meegemaakt. Ik was aanwezig bij de bekendste stripact van Las Vegas: de Chippendales. Een stelletje opgepompte mannen met dansmoves, zangkwaliteiten en een lekker lichaam.


Klein detail: Jim Bakkum. Hij deed mee aan de show en zong af en toe een nummertje. Er werd groots aangekondigd dat hij met de Chippendales door Nederland ging touren, maar eigenlijk was het hét toppunt van lulligheid. Zodra hij begon te zingen, schreeuwden er vrouwen: ‘broek uit!’ en zodra er een Chippendale op het podium kwam tijdens zijn zangact, werd er zo hard gegild dat Jim onverstaanbaar was. Ik heb nog nooit zoveel plaatsvervangende schaamte gevoeld.
Tijdens de show viel ik van de ene verbazing in de andere. De gedachte die ik eigenlijk 2,5 uur lang had was: hoe moeten die mannen zich nu voelen? Avond na avond trekken zij hun kleren uit en in ruil daarvoor krijgen ze massa’s schreeuwende vrouwen. Toen ik er zo over na ging denken vond ik het eigenlijk best zielig. Die mannen worden enkel en alleen als een lustobject gezien en ik denk dat ze het zelf wel prima vinden zo, ze maken er zelfs optimaal gebruik van. Als ze door het publiek lopen grijpen ze, zonder pardon, gewoon een vrouw bij de kont of voelen ze aan borsten. Er is geen een vrouw die roept: ‘sexual harassment’ want ze genieten ervan, stuk voor stuk. Toch vraag ik het me af: kunnen deze gespierde mannen met hun foute moves en acts daadwerkelijk fantasieën laten opleven?
Ze komen wel aardig in de buurt. De hele Chippendales act is gericht op het pleasen van allerlei soorten vrouwen. Daarnaast is er een slimme strategie die alleen al begint bij het kiezen van de mannen. Voor iedere vrouw is er namelijk wat wils, zowel wat betreft het type man, als de muziek en de acts zelf. Ook wordt er nagedacht over seksuele fantasieën die vrouwen kunnen hebben. Cowboys, politiemannen, brandweermannen, schoonmakers, matrozen en bouwvakkers: bijna ieder cliché beeld wordt uit de kast getrokken om de vrouwen op te winden.
De show is heel interactief en er worden geregeld vrouwen uit het publiek gehaald. Ook hier wordt er heel slim ingespeeld op de psyche van de vrouw. De Chippendales kiezen namelijk stuk voor stuk vrouwen die er niet uitspringen qua aantrekkingskracht. Een beetje het type oudere huisvrouw dat door haar goede huwelijk al lang uitgedijd is en in een te jonge, strakke outfit hard aan het gillen is. Heel slim gedaan hoor. Door deze dames op het podium te voorzien van een lapdance of een sneakpeak in de broek krijgen vrouwen de indruk dat iedere vrouw met een Chippendale kan zijn en zo wordt de fantasie weer versterkt.
Daarnaast wordt de fantasie in het verlengde getrokken. Broeken gaan regelmatig uit, maar er wordt nooit een volledige penis getoond. Achter een wit doek wordt wel de schaduw en vorm van een penis getoond en de mannen betasten zichzelf of gaan volledig naakt onder de dekens van een bed liggen, maar er wordt geen full frontal kiekeboe gegeven. Teasen to the fullest. De hormonen van vrouwen worden de hele show lang zo op hol gedreven dat ze sowieso meer willen. Het gevolg? Ze gaan veel vaker naar shows of ze gaan na de show door naar de afterparty om te feesten met de Chippendales en zijn ervan overtuigd dat ze er dan een mee naar huis krijgen en voor de Chippendales is dit weer extra cash.
Ik vraag me wel af wat voor mannen er schuilgaan achter deze ontblote bovenlijven. Nog belangrijker is de vraag: wat voor vrouw gaat er achter een Chippendale schuil? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er ooit een vrouw goed genoeg is. Iedere avond wordt er naar ze gejoeld, ze worden betast en veel vrouwen behandelen ze als goden. Ze vinden zichzelf geweldig en horen continu dat ze dat ook zijn. Hoe kan zo’n man dan ooit een gezonde relatie opbouwen? Volgens mij zijn ze nooit tevreden.
Ik had nooit gedacht dat een stel mannelijke bimbo’s die meer uren doorbrengen in de sportschool dan ze ooit op een normale school hebben gezeten mij gek zou kunnen krijgen, maar het tegendeel is gisteren bewezen. Nu ik eraan terugdenk is het eigenlijk best erg. Ben ik dan ook in de hele act getrapt? Ik denk het wel. Ik heb de longen uit mijn lijf geschreeuwd, ik heb gezwaaid en gelachen en nog veel erger: ik heb gefantaseerd. Van veraf waren ze geweldig, van dichtbij hadden ze eigenlijk best wel een rotkop, maar dat maakt me niet uit. Ik ben verkocht.
Een show van de Chippendales bezoeken stond op mijn bucket list, dus dat kan ik er nu vanaf schrappen. Er is alleen wel één ding bijgekomen na het zien van de moves van die mannen: seks met een Chippendale, hoe onbereikbaar ze ook zijn. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten