zondag 5 februari 2012

Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus

Hoe zou de wereld eruit zien als iedereen viel op hetzelfde geslacht? Eigenlijk zou het veel logischer zijn als mannen met mannen gingen en vrouwen met vrouwen. Wij zouden namelijk precies van elkaar begrijpen wat we bedoelen. We weten van elkaar wat we nodig hebben en communicatieverschillen zijn er niet meer. Ook willen we vaak precies hetzelfde en hebben we dan geen moeite om het aan te geven. Eigenlijk zou ik een relatie moeten hebben met mijn beste vriendin. Laatst verwoordde zij het perfect: ‘wij verwachten niks van elkaar, maar krijgen alles.’, eigenlijk dus de perfecte relatie. Inmiddels heeft zij een mannelijke variant van mij gevonden en die heeft natuurlijk wel letterlijk iets extra’s.
Ik vind vrouwen prachtige wezens, maar ik zou nooit verliefd op een vrouw kunnen worden. Het gaat denk ik tegen de natuurlijke voortplantingsdrang in. Het zou wel een hoop energie schelen. Je hoeft nooit meer na te denken wat hij nou eigenlijk wil of bedoelt.
Toch zou het ook een stuk saaier zijn. Je moet wel uitdaging hebben in een relatie, anders gaat het snel vervelen. Vaak is ook die eerste fase waarin je elkaar nog een beetje aan het aftasten bent het leukst. Je ontdekt overeenkomsten, maar nog meer verschillen en daar moet je mee om leren gaan.
We zullen moeten accepteren dat mannen essentieel andere wezens zijn en dat ze daar zelf ook weinig aan kunnen doen. Vrouwen willen een inloopkast en in ruil daarvoor krijgt de man een bierkelder.
Gelukkig zijn niet alle mannen hetzelfde en misschien heb ik wel altijd pech. Ik hoop ooit nog een uitzonderlijk exemplaar tegen te komen. Tot die tijd leg ik me er maar bij neer dat we sommige dingen nu eenmaal nooit zullen begrijpen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten