zaterdag 3 maart 2012

Terug van weggeweest

Ik realiseerde me laatst dat mijn leven echt een onregelmatige rollercoaster is. Ik heb het zo druk dat ik al een tijdje niks geschreven heb. Misschien dat ik ook last had van een zogeheten writersblock. Volgens sommigen was ik seksloos dus inspiratieloos, maar daar doe ik verder geen uitspraken over.
De laatste tijd heb ik best veel nagedacht. Nagedacht over wat ik wil en over wie ik wil zijn. Misschien kwam het ook wel doordat ik het zo druk had, dat ik niet ver verwijderd was van een mentale inzinking. 40 uur in de week naar school, 25 uur werken, 10 uur stappen en dan tussendoor nog tijd vinden om te rusten. Ergens moest het misgaan. Ik bereikte mijn instortpunt na carnaval.
Carnaval was natuurlijk weer een prachtige tijd. ‘Oeteldonk houdt oe jong’ en dat heb ik geweten ook. Vijf dagen lang alleen maar feesten, iedere dag een andere outfit en meezingen met mijn favoriete carnavalsnummer voor het leven. Het herstel van carnaval is nog steeds bezig. Al het gerook in de kroegen, mijn nietsverhullende hoerenoutfit en het gezuip hebben mijn lichaam duidelijk gemaakt dat het rust nodig had. Resultaat? Ik zit al twee weekenden thuis en lig in bed. Ik heb een puffer voor mijn benauwdheid en ik klink alsof ik een asbak heb leeggelikt. Vandaar dat ik ook droog sta. Heb je weleens geprobeerd te pijpen met een verstopte neus? Geen succes.
Ik ben ook niet echt van het ‘regelen’ tijdens het uitgaan, of van de one night stands. Ik moet eerst een fatsoenlijk gesprek met iemand hebben gevoerd en weten dat iemand ook wat zinnigs te melden heeft, voordat ik met hem naar bed ga. Voor sommige mensen maakt dit totaal niks uit, want die laten zich leiden door uiterlijk. Ik word altijd gek op iemand door wie hij is, triest maar waar. Daarom val ik ook altijd op lelijke mannen. Gelukkig zijn het wel mannen waar ik ontzettend mee kan lachen en goede gesprekken mee kan voeren. Uit de praktijk is trouwens gebleken dat knappe mensen slecht zijn in bed. Ze hebben nu eenmaal nooit goed hoeven zijn. Ik hoor ook van mannelijke vrienden dat lelijke vrouwen vaak beter zijn in bed, heb ik even geluk ;).
Nu is seks niet bepaald het moment om een goed gesprek te voeren, maar ik zou nooit seks kunnen hebben met een dom iemand. Een onaardig iemand vind ik prima, ik val toch meestal op eikels. Arme mannen ook goed, geld maakt niet gelukkig. Oudere mannen ook, dat proef je toch niet. Dikke mannen ook, dan heb je tenminste iets om vast te houden. Maar dom gaat er bij mij echt niet in. Niet dat iemand een IQ-test bij mij moet afleggen, maar enige diepgang in een relatie is wel nodig.
Het meest aantrekkelijke vind ik dan ook een man die een totaal ander leven leidt dan ik. Iemand van wie ik nog kan leren. Opposites attrack en dat is ook bij mij het geval. Het liefst heb ik een man die totaal anders over dingen denkt dan ik, dat levert interessante discussies op. Iemand die ambitieus leeft en zijn eigen idealen op een passionele manier probeer te bereiken. Het maakt niet uit wat je doet met je leven, als je maar achter je eigen keuzes staat. Iedereen neemt zelf beslissingen en daarom waardeer ik ook mensen die schijt hebben aan alles en iedereen. Zolang jij met jezelf kan leven en achter je eigen keuzes staat, waarom zou je dan verantwoording afleggen?
De afgelopen tijd heb ik dus veel nagedacht. Conclusie? Ik ga gewoon door hoe ik bezig ben. Ik geniet van de dingen die ik doe en ik doe wat ik wil. Mocht er iemand zijn die met mij wil genieten, dan komt dat vanzelf wel. Ik ga me er niet druk om maken. Relaties zijn al gecompliceerd genoeg. Ik ben iemand die zelfstandig leeft en misschien is dat maar beter ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten